» مقالات انگلیسی » Rôle de la rythmicité dans le développement du bébé

Rôle de la rythmicité dans le développement du bébé



شناسه مقاله
10.1016/S0013-7006(15)30002-6
دریافت مقاله

انگلیسی

Title: Rôle de la rythmicité dans le développement du bébé

Authors: A. Ciccone

Journal: L’Encéphale

Year: 2015

Abstract:

Summary This article deals with rhythm in the experiences of infants, focusing in particular on the function of rhythmicity in the baby’s sense of being and its continuity. Infants are inevitably subjected to experiences of discontinuity. These experiences are necessary to development, but they expose the child to chaotic experiences when a basic rhythmicity is not ensured. The rhythmicity of childcare experiences gives the illusion of permanence and enables anticipation. This nourishes the basic feeling of security and supports the development of thought. Interactive and intersubjective exchanges must be rhythmic and must be in keeping with the rhythm of the baby, who needs to withdraw regularly from the interaction to internalize the experience of the exchange. Without this retreat, the interaction is over-stimulating and prevents internalization. Object presence/ absence must also be rhythmic, to enable the infant to keep the object alive inside him/ herself. Observation of babies has demonstrated their ability to manage experiences of discontinuity: they are able to sustain a continuous link via their gaze, look for clues indicating the presence of a lost object, search for support in sensations, and fabricate rhythmicity to remain open to the self and the world. The author gives some examples of infant observations that provide evidence of these capacities. One observation shows how a baby defends itself against a discontinuity by actively maintaining a link via his/her gaze. Another example shows an infant holding on to “hard sensations” in order to stay away from “soft” ones, which represent the fragility of the separation experience. This example pertains to a seven-month-old’s prelanguage and “prosodic tonicity”. The author takes this opportunity to propose the notion of “psychic bisensuality” to describe these two sensation poles, which must be harmoniously articulated to guarantee an inner sense of security. Such repairs of discontinuity are only possible if the experience of discontinuity is not overly disorganizing. For instance, if an object is absent for more than a certain amount of time, it is no longer alive in the infant’s mind and despair is inevitable. This prompts us to think carefully about the separation experiences we impose upon babies and their duration. Rhythms of security set in right from the beginning of early childhood, or even in utero. The author gives an example of recourse to inner rhythmicity in an 8 – or 9-month-old baby, which serves to ground the baby’s sense of security. In infants, as in each one of us, rhythmicity organizes a foundation of permanence and bridges the gap created by separation. If leaning on sensations and creating neo-rhythms fails to repair the discontinuities, the baby will plunge into experiences of chaos and confusion, as seen, for example, in inconsolability. Even in this latter case, one can find a rhythmicity in the infant’s crying, for example, as if the baby didn’t want to be separated from the sorrow, a sort of paradoxical companion. Traces of all these primitive defenses can be found in the older child and in adult psychopathology. The importance of rhythmicity is stressed in relation to learning, which involves the experience of otherness and reality, and the rhythmic patterns of engagement and withdrawal support the integration process. The same holds true for the caretaking relationship: rhythmic involvement supports coming together, sharing, and understanding. In all of these situations, the parent, the teacher, the caregiver, must adapt to the child, the pupil, the patient; the external rhythms must fit the internal rhythm of the subject.

Keywords: -clésRythmicité, Discontinuité, Sécurité de base, Bisensualité psychique, Apprentissage, Soin psychique, Rhythmicity, Discontinuity, Basic security, Psychic bisensuality, Learning, Psychological care

ترجمه فارسی
این متن به صورت خودکار و توسط موتور مترجم ترجمه شده است. برای سفارش ترجمه دقیق به قسمت 'سفارش ترجمه' مراجعه کنید

عنوان: نقش د لا rythmicité dans لو توسعه شکل رقیق BEBE

نویسندگان: A. Ciccone

ژورنال: L’Encéphale

سال: ۲۰۱۵

چکیده:
خلاصه معاملات این مقاله با ریتم در تجارب نوزادان، تمرکز روی عملکرد ریتم در مفهوم کودک بودن و نوزادان تداوم آن به ناچار به تجارب گسست این تجربیات لازم را برای توسعه هستند در معرض، اما آنها کودک به افشای تجارب پر هرج و مرج زمانی که یک ریتم عمومی را تضمین نمی کند rhythmicity از تجارب مراقبت از کودکان می دهد توهم تداوم و قادر می سازد پیش بینی این تغذیه حس اولیه امنیت و پشتیبانی از توسعه تفکر تعاملی و مبادلات بین الاذهانی باید ریتمیک باشد و باید در همراهی با ریتم از کودک، که نیاز به برداشت به طور منظم از تعامل به درونی تجربه از ارز بدون این عقب نشینی، تعامل بیش از حد تحریک است و مانع درونی حضور شیء / عدم همچنین باید ریتمیک شود، به فعال کردن نوزاد برای نگه داشتن جسم زنده آنها قادر به حفظ یک لینک مستمر از طریق نگاه خود را، برای یافتن سرنخ هایی که نشان دهنده حضور یک شی از دست رفته نگاه، جستجو برای پشتیبانی در احساسات، و ساخت ریتم به: در داخل او / خودش مشاهده نوزادان توانایی خود را برای مدیریت تجربه گسست نشان داده است به خود و جهان نویسنده چند نمونه از مشاهدات نوزاد که ارائه شواهدی از این ظرفیت یکی از مشاهدات نشان می دهد که چگونه یک کودک از خود در برابر یک ناپیوستگی فعالانه حفظ لینک از طریق / نگاه خود او مثال دیگر دفاع می دهد همچنان باز است نشان می دهد یک نوزاد نگه داشتن بر روی به به منظور به دور از آنهایی که ، که نشان دهنده شکنندگی تجربه جدایی این مثال مربوط به prelanguage هفت ماهه و ماندننویسنده این فرصت را به پیشنهاد مفهوم «bisensuality روانی The author takes this opportunity to propose the notion of “psychic bisensuality” to describe these two sensation poles, which must be harmoniously articulated to guarantee an inner sense of security Such repairs of discontinuity are only possible if the experience of discontinuity is not overly disorganizing For به عنوان مثال، اگر یک شی برای بیش از یک مقدار مشخصی از زمان وجود ندارد، آن است که دیگر زنده در ذهن نوزاد و ناامیدی اجتناب ناپذیر است این به ما دهید به دقت در مورد تجارب جدایی ما بر نوزادان تحمیل و مدت زمان آنها ریتم مجموعه امنیتی در سمت راست از آغاز دوران کودکی، و یا حتی در دوران جنینی نویسنده یک نمونه از توسل به ریتم درونی می دهد در ۸ – کودک و یا ۹ ماهه، که در خدمت به زمین حس نوزاد از امنیت در نوزادان، به عنوان در هر یکی از ما، ریتم سازماندهی یک پایه و اساس تداوم و پل فاصله ایجاد شده توسط جدایی اگر با تکیه بر احساسات و ایجاد نئو ریتم نتواند به تعمیر ناپیوستگی، نوزاد را به تجربه از هرج و مرج و سردرگمی شیرجه رفتن، به عنوان دیده می شود، به عنوان مثال، در inconsolability حتی در این مورد اخیر، می توان یک ریتم در نوزاد گریه پیدا کنید، به عنوان مثال، اگر کودک نمی خواست به از غم و اندوه از هم جدا شوند، نوعی از آثار همدم متناقض از همه این دفاع بدوی را می توان در یافت کودک بزرگتر و در آسیب شناسی روانی بزرگسالان اهمیت ریتم در رابطه با یادگیری، که شامل تجربه غیریت و واقعیت، و الگوهای ریتمیک تعامل و خروج حمایت از روند ادغام نیز صادق است برای ارتباط از caretaking تاکید کرد: دخالت ریتمیک از آینده با هم، به اشتراک گذاری، و درکدر تمام این موارد، پدر و مادر، معلم، پرستار، باید به کودک، دانش آموز، بیمار وفق دهند. ریتم خارجی باید ریتم داخلی از موضوع مناسب
کلمات کلیدی:   -clésRythmicité، Discontinuité، SECURITE DE BASE، Bisensualité psychique، Apprentissage، SOIN psychique، ریتم، انقطاع، امنیت عمومی، bisensuality روانی، آموزش، مراقبت های روانی

سفارش ترجمه

سفارش ترجمه

توانایی ترجمه

توانایی ترجمه

  • فیلد های زیر را به عنوان نمونه کار ترجمه کنید. دقت کنید که کیفیت ترجمه در انتخاب شما به عنوان مترجم این مقاله موثر است.


دریافت مقاله